woensdag 25 februari 2009

Ziehier het langverwachte vervolg van mijn dag!!!

Als (en ik zeg ALS) ik die tocht van mijn huis tot aan het station overleef, wachten mij alweer enkele nieuwe uitdagingen aan, in, over, onder en naast het station van Sint-Truiden.

Treinen, wat kan je er allemaal over kwijt?? Nou, één zaak is zeker, ze zijn zelden op tijd!!! (wauw, een rijmpje!!!) Behalve als ik net een ietsjepietsje te laat ben natuurlijk, dan kan je er donder op zeggen dat dat metalen gevaarte EXACT op het uur van vertrek het hazenpad kiest. Maar overal het algemeen zijn ze zo'n 5 minuten later dan gepland, en wat doet een rokende mens dan?? Juist ja, roken! Met verkleumde handen probeer ik zo goed en zo kwaad als het kan de toxische lucht naar binnen te zuigen, wetende dat zo gauw ik min of meer van het staafje aan het genieten ben (die eerste trekken smaken nu eenmaal naar bedorven rioolwater), meneer de trein al om de hoek komt gepuft. De helft van de zo al dure kankerstok kan ik dan al tegen het asfalt keilen.

Maar het kan ook nog erger... Volgend verhaal zal u doen sidderen en beven en dateert van in die langvervlogen tijd dat Standard werd geloofd omwille van zijn mooie resultaten in Europa! Gelukkig herinner ik het mij nog alsof het maar een week of 3 geleden is...

Na een lichte overslaping wegens dodelijke vermoeidheid na een week hard werken (het was dinsdag) arriveerde ik zo'n 5 minuten te vroeg aan het station. De eerste lessen van de dag (Frans) had ik al gemist, dus wou ik zeker op tijd zijn voor Nederlands. Maar eenmaal op het perron vertelde de uiterst vriendelijke conducteur mij dat de trein vertraging had voor onbepaalde duur! Onbepaalde duur???? En al mijn sigaretten op!!!!! Ramp, oh, ramp, maar de "onbepaalde" duur stemde mij enigzins tevreden. Immers, onbepaalde duur betekent in NMBS-taal waarschijnlijk minstens 10 minuten te laat, dus ik repte mij richting krantenkiosk. Na de aankoop van een heerlijk pakje Marlboro's begaf ik mij terug naar het perron alwaar mij een onaangename verrassing wachtte...

Zo beste lezers, om dit spul hier eens wat interactiever te maken heb ik een vraagje voor jullie!! Namelijk, wat gebeurde er toen ik terug op het perron arriveerde????

a) ik zag een oude vriend terug en samen vertrokken we op vakantie naar Blankenberge
b) de trein was al vertrokken, dus nam ik de bus
c) de trein was al vertrokken, dus ik wachtte op de volgende, en arriveerde pas tegen de middag
d) ik zag een oude vijand terug en samen vertrokken we op bezinningsweekend naar Blankenberge
e) de trein was al vertrokken, dus ik nam de eerstvolgende richting Leuven om aldaar mij te pletter te amuseren op één of ander obscuur kotfeestje
f) ik begon keihard te wenen tot een vriendelijke man mij meepikte en naar Hasselt bracht

4 opmerkingen:

  1. g) Je haalde net de trein nog, was op tijd voor Frans en had een zwoele tête à tête met Geurts in de bezemkast?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We gokken op c: de trein was al vertrokken, waarna je op de volgende wachtte, en net op tijd arriveerde voor de les van Uschi (die je toch zeker niet wou missen!)
    Blankenberge is niets voor jou, en wenen zie ik je ook nog niet doen (tenzij misschien omwille van die sigaretten). Leuven was nog een mogelijkheid geweest, maar we gaan toch maar voor het braaf wachten op de volgende trein ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gok op:
    f) ik begon keihard te wenen tot een vriendelijke man mij meepikte en naar Hasselt bracht
    En die vriendelijke man was dan Tits die, omdat hij u zo snel mogelijk op school wou afzetten, zo hard op het gaspedaal duwde met zijn voet dat hij daarbij zijn been brak...

    BeantwoordenVerwijderen