dinsdag 17 februari 2009

De ochtendstond heeft str... in zijn k...

Een gemiddelde weekdag...



De les begint meestal om half 9. Dit betekent dat ik ten allerlaatste om 10 over 7 moet opstaan om op tijd op de Xios Hogeschool in Hasselt te arriveren. Mensen die nu even de wenkbrauwen fronsen en denken"nou, zo vreselijk vroeg is dat nu ook weer niet", moeten dit even in het achterhoofd houden : exact een jaar geleden zat ik nog op kot in Leuven en stond ik gemiddeld op om 14 u 30. Het zevende uur na middernacht kende ik enkel nog van vage verhaaltjes uit het secundair onderwijs en van uit de hand gelopen braspartijen in 's lands oudste studentenstad.

Het is dus allesbehalve een sinecure om mij op zulk een onchristelijk uur uit bed te slepen... Die onchristelijke uren worden dan ook vaak begeleid met onchristelijke uitspraken, die voor mij eerder een therapeutische, dan louter een recreatieve functie hebben. Na een stevige scheldpartij of 5 slaag ik er dan meestal wel in om de badkamer binnen te strompelen, en aangezien ik geen vrouw of metrosexuele pussy ben, strompel ik daar ook snel weer buiten. Rond half 8 eet ik dan wegens tijdgebrek een kom Frosties met melk (goed voor een korte energieboost, slecht voor het vullen van de maag), en maak ik mij klaar voor één van de moeilijkste momenten van de dag : een tocht aan een moordend tempo door de Siberische kou van Vochtig Haspengouw...
En waar leidt deze helletocht heel toepasselijk heen?? Juist ja, de HEL, in de volksmond beter gekend als "het station van Sint-Truiden"...

Welke vreselijke feiten maken het station van een doodgewone provincieplaats in het Zuid-Westen van Limburg dan tot een echte hel?

Om een antwoord te kennen op die vraag zal je mijn volgende blog moeten lezen, anders worden mijn blogs namelijk veel te lang! Dit is natuurlijk ook een mooie truc van mezelf om jullie aan het scherm gekluisterd te houden, wachtend op en smekend om een volgende aflevering van mijn dagdagelijkse escapades. Al moet ik bekennen dat ik die truc heb afgekeken van een in de VS bewierookte (maar in eigen land zwaar onderschatte)prachtsoap : Vennebos!

http://www.youtube.com/watch?v=ISYpXduqe2o

2 opmerkingen:

  1. Haha,
    ik herken u gevoel volkomen. Ik heb het lange slapen op kot in Leuven ook moeten ruilen voor het xiosleven waarbij ik ten laatste om 7 uur moet opstaan :)
    bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hehe! geweldig!

    ja ik maak deze folteringen ook dagelijks mee, en weet goe da ik er al om 6 u uit mag om vloekend op weg te gaan naar het station van Sint-Truiden. Inderdaad, de mooie Leuvense 'morgens' zijn verleden tijd!Gelukkig wordt mijn morgen altijd beter wanneer gij arriveert en we samen kunnen foeteren over alles wat ons tegen zit ;)

    enne ow ge hebt goe gefeest dan :D ja ik was al tege 2u door, want 2 van men vriendinne moeste vroeg op dus :p ma het was echt goed! Daarom vond ik het wel leuk om een er blog over te schrijven, en als mijn blog populair wordt, is het ook een beetje sluikreclame :D

    Grtz X

    BeantwoordenVerwijderen